Методична скарбничка. Виховні заходи.

   Конспект виховного заходу

Для 5-А класу на тему
                  «День народження класу»      
  класний керівник
михайлів П. Я
Тема:День народження класу.
Мета: розширити і поглибити поняття дружби і товаришування; формувати цілісний і єдиний класний колектив.
Завдання:
1)               виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; вміння бачити хиби у своїй поведінці й виправляти їх.
2)               розвивати почуття дружби, вміння правильно ставитися до товаришів і вчителів.
3)               сформувати в учні поняття «дружба», формувати почуття загальної відповідальності.
Форма: відкрита класна година.
Засоби:
1)               Технічні (апаратура);
2)               Засоби слухової наочності (аудіозаписи);
3)               Засоби зорової наочності ( Плакат «Прислів’я та приказки», плакат
«Наш клас»,Великий аркуш паперу з літерами української абетки, «Ключові слова»).
Методи і прийоми:
1)   Розповідь – пояснення, бесіда;
2)   Метод пізнавальної гри;
3)   Змагання;
4)   Спостереженння.  
Напрям змісту виховання: моральний.


Список учнів (5-А клас):
1)    Басага Лілія – Учасник команди Капітана Дрейка №2;
2)    Боднар Юлія -  Червона шапочка;
3)    Бучинський Владислав – Ведмідь-набрідь;
4)    Вавась Тетяна - Лисичка-сестричка;
5)    Вівчар Олександр  - Вовчик- братик;
6)    Гнатишин Матвій – Півник «Голосисте горлечко»;
7)    Голояд Аліна  - Учень 1 (розказує вірш);
8)    Горошкевич Ірина -  Осінь;
9)    Дмитришин Арсен - Учень 2 (розказує вірш);
10)                      Дубець Максим – Ведучий №2;
11)                      Задойоний Олег– Учасник команди Капітана Дрейка №1;
12)                      Закалюк Анастасія -  Снігова королева;
13)                      Іванченко Анастасія – Ведуча №2;
14)                      Клиновський Микола -  Учень 5 ( розказує вірш);
15)                      Костишин Катерина – Ведуча№1;
16)                      Кулик Маряна -  Учасник команди Капітана Дрейка №5;
17)                      Лактіонов Давид – Гаррі Потер
18)                      Мозговий Денис - Учасник команди Капітана Дрейка №3;
19)                      Мурій Елеонора – Фея;
20)                      Оганисян Давид – Котигорошко;
21)                      Подоляк Назарій – Футболіст;
22)                      Салабай Микола – Капітан Дрейк;
23)                      Синюк Богдан – Учень 3 (розказує вірш);
24)                      Тишковець Анастасія – Учень 4 ( розказує вірш);
25)                      Флейтута Юлія – Учень 5 ( розказує вірш);
26)                      Цебринський Артур – Тигр.
27)                      Чубак Богдан - Учасник команди Капітана Дрейка №3
28)                      Яворський Артем -  Ведучий №1.

Хід:
Вчитель. Хтось із великих сказав:«Якщо в календарі нічого немає, а на душі негаразд, то потрібно придуматималеньке свято і відзначити його. Тоді на душі стане веселіше». Тому сьогодні ми зібралися всі разом, щоб поповнити наш родинний календар визначною датою – Днем народження класу, колективу, шкільної дружньої сім’ї, отож сьогодні ми святкуємо День народження нашого класу.(звучить пісня)
Ведучий.Добрий день, дорогі друзі!   Добрий день!
Ведуча. Правда, чудова ця фраза? Вона нас зближує відразу. Сьогодні, гадаєм, якраз буде вчасно, щоб був у вас дійсно чудовий настрій.
Ведучий. А спочатку відгадайте загадку.
Осінь. Коли я загляну в сад —
Наллється соком виноград,
І різні яблука ренет
Солодкі стануть, наче мед.
Коли огляну баштани —
Надмуться гордо кавуни,
І запишається в хустках
Товста капуста на грядках.
Як помандрую по гаях
З чарівним пензлем у руках —
Все розмалюю на путі,
Берези стануть золоті!
І всі мене уклінно просять: —

Всі.     Заходь у гості, щедра осінь!

Ведуча. Осінь, королева Осінь,
Золота година.
              Неба ясна просинь,
Пісня журавлина.
Бабиного літа довгі білі коси.
Всі тебе чекають, королева Осінь.
(звучить вальс. Танцює пара. Заходить Осінь, розкладає листя)


Осінь. Я – королева Осінь,
         До вас прийшла на свято
         І золотих листочків
         Вам принесла багато.
         Скоріш сюди збирайтесь, люди,
         Дуже багато цікавого буде.

Ведуча. Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність і красу, угорці – любов до господарювання, німці – дисципліну і порядок, росіяни вибрали владність, поляки – талант торгувати, італійці одержали хист до музики. Україні ж Господь дав неоціненний скарб, який прославив нас і наш народ на цілий світ, - пісню. І з тих давніх часів український народ і в горі, і в радощах знаходить собі втіху в пісню. То ж для вас звучить пісня «Дарунки осені».

Ведучий. Дні дитинства – наче плин води.
         Проліта дитинство, та у спадок
         Зостається пісня, повна згадок,
         Наша дружба зостається назавжди.

Ведуча.Рідні мами, рідні тати!
         Ми вітаєм вас на святі.
         Ми вас любим щиро-щиро,
         Вам бажаєм щастя й миру!
Дорогі батьки, прийміть у дарунок сучасний танець у виконанні ваших дітей.

Ведучий. Зробивши уроки,хіба нам не варто
         Зустрітися з іграми, піснею, жартами?

Учень.   Щасливі ми, що день за днем
         Ми всі міцнієм і ростем,
         Бо в нас, що загадається –
         То завтра все збувається!
         Доступні для всіх!
         Танці, пісні, хороводи
         Ніколи не виходять з моди.

Ведуча. Як я співаю, значить я співаю,
         Якщо існую, значить я живу.
         Духовний храм з миттєвостей
         І вічність до миттєвостей зову.
         Як я співаю, значить я є я,
         Нікому не підвладний, не підглядний,
         Лиш почуттям, яким вже не зарадиш,
         Єдина в світі, пісне ти моя.

(Звучить пісня «Добрий день, матусе Україно»)

Ведуча. Від усіх прийміть вітання й найщиріші побажання!
         Веселих усмішок - якнайбільше!
         Дружніх слів – сто порцій!
         Душевного тепла – повні пригорщі!
         Відваги – обов’язково, працелюбності – неодмінно!
         Сварок, бійок, вередувань – ні грама!
         До цього додати солодких снів і солодких мрій, миру, щастя, радості і гарних оцінок!
Ведучий. Ми бажаєм, щоб лунало
         Більше радісних пісень.
         Найщиріше вам бажаєм
         Жити в дружбі кожен день.
         Хлопці та дівчата! Поспішайте!
         У ряди ставайте,
         Гарно та весело танець починайте.        
(виконується танець)

Учень 1. Дружба це хороша штука
і щасливий той, хто її має.
  Й тяжка між друзями розлука,
  це розуміє той, хто щось про дружбу знає.

Якщо ти друзів справжніх маєш,
то бережи їх всюди і завжди,
бо ти і сам прекрасно знаєш,
як важко їх таких знайти.

Учень 2. Але хоч важко друга щирого знайти
та все ж не опускайте руки,
а краще до людей прислухайсь ти,
і до когось почуєш серця свого стуки.
Бо дійсно справжній друг-
це не проста тобі людина,
бо дійсно справжній друг-
це інколи тебе частина.

Учень 1.Він завжди знає
мелодію твоєї душі,
він завжди наспіває,
коли забудеш ти її.

Він завжди буде чути
про що й для чого ти мовчиш,
він завжди буде знати,
чому і через кого ти не спиш.

Учень 2.Тепер ви знаєте,
що думаєм про друзів ми,
тепер ви знаєте,
що з ними весело, без них нікуди.

Ведучий. До нас на свято завітали казкові герої.(виходять казкові герої)

Я- Фея казкова, вітаю всіх Вас.          
І в цей незвичайний для нас усіх час
Змахну я рукою, і з'являться вмить
Казкові герої, щоб Вас звеселить .

Я - ведмідь - набрідь,
по медок солодкий брів.
Та почув про свято новину,
і забрів до Вас на хвилину.

Я - вовчик брат,
хитрій лисиці сват.
Нема де заночувати,
то вирішив у святі участь узяти.

Я- Шапочка Червона, іду я до бабусі,    
І пиріжки тепленькі несу їй від матусі.
Можливо, я у Вас зупинюся            
На свято Ваше подивлюся.

Я - лисичка сестричка,        
У мене тепленькі рукавички.  
На свято хочу завітати           
І чимось тут поласувати.

Я - півник Голосисте Горличко,
На свято - почистив пір'ячко. 
Як голосно закричу,        
 Всіх про перемогу сповіщу.

Я - Тигр смугастий,            
До всього хитрий і зубастий.
Вирішив на свято податися      
І собі добра набратися.

А я - Котигорошко.
Як підросту я трошки,
То із Вернигорою
За свято стоятимемо горою.

Ведуча:  А зараз я пропоную вам вирушити у захопливу подорож до островаДружби, там знаходяться всі ваші друзі. Але для того щоб дійти до острова вам  необхідно знайти загублені слова і скласти речення. А вашим провідником і наставником у цій пригоді буде відважний капітан Дрейк!

Капітан Дрейк: я сьогодні буду провідником у світ дружби  і доведу що дружба для нас – не будь що, а надійна зброя від ворогів і недругів. У дружбі – всі рівні.
Отже, вирушаємо!Першу зупинку ми робимо на Донбас Арені де разом з футболістом  ми зробимо перший крок до перемоги! Результату маємо досягти РАЗОМ!
Футболіст:Добрий день! Чим можу вам допомогти?
Учень 1: Ми шукаємо слова, щоб потрапити на острів дружби  і допомогти нашим друзям.
Футболіст: А ви шукаєте загублене слово?! Так, звісно я вам допоможу, але спочатку ви маєте довести мені, що ви справжня команда і заслуговуєте на те, щоб я віддав вам слово.
Отже, ставайте в коло. Перший учень називає своє ім’я і передає «п’ять» своєму сусіду з права, той називає ім’я попереднього учня і своє і передає «п’ять» сусіду з права і т.д. Якщо виконаєте завдання – отримаєте те, за чим прийшли.
Вітаю вас!  Ось ваше слово.
Дрейк:наступна зупинка у феї яка, дасть нам нове завдання!
Фея:Доброго дня, шановні пірати! З чим ви завітали до моєї чарівної країни?
Учень 2: ми шукаємо ключові слова, щоб потрапити на острів дружби. Чи не могла б ти нам, допомогти!
Фея: Я просто так нічого не роблю, ну, хіба що подарунки приймаю. У вас є подарунки для мене?
Учень 2: нажаль ні.
Фея: тоді ви маєте пройти три важких випробування і довести мені, що ви справді заслуговуєте називатись друзями! Випробування перше. Я читаю незвичайні вислови, а ви маєте перетворити їх на приказки і прислівя з протилежним змістом:
Ворога ховай, а заховаєш — покинь.
Учень 4: Друга шукай, а знайдеш—бережи.
Фея:Вороги забуваються у радості.
Учень 3: Друзі пізнаються у біді.
Фея: Новий ворог гірший за двох старих.
Учень 4:Старий друг кращий за двох нових.
Фея: молодці. Упорались із першим випробуванням. Впевнена, якщо б не ваша дружба, не було б і перемоги. Наступне випробування: називається «Конституція дружби». Вам потрібно придумати такі закони, що об'єднають друзів  і роблять їх щирими і дружніми.
Учень 3:  Феє, ми придумали орієнтовний список законів, не суди строго.
— завжди прислухатися одне до одного;
— не брехати одне одному;
— не кривдити та не обзивати одне одного;
— завждипідтримуватиодне одного;
— не залишатиодне одного вбіді;
— завждичинити по справедливості;
— завждипоступатисяодне одному;
— допомагатиодне одному.

Фея: цей список добрихзаконів я приймаю, і вважаю що з другим завданням ви справились. Але не забувайте, перед вами стоїть ще третє завдання, найважче.Я даю вам великий аркуш паперу, на якому написані літери абетки. До кожної літери, доберіть риси без яких неможлива дружба.
Учень 5:  Дорога феє, ми з радістю виконали це завдання, ось послухай:
«Абеткадружби»


А —акуратність
Б —бадьорість
В — веселощі
Г — гідність
Д — доброта
Е — ерудованість
Є — єдність
Ж — життєрадісність
З — злагода
І — інтелігентність
К — красота
Л — любов
М — милосердя
Н — надійність
О —освіченість
П — повага
Р — радість
С — сміливість
Т -талановитість
У - уміння
Ф  - фантазія
X  - хоробрість
Ц - цілеспрямованість
Ч  - чесність
Ш- шанування
Щ - щирість (щедрість)
Ю -юність
Я–ясність


Фея: Молодці, ви гарно справились з моїми завданнями, за це я даю вам ключове слово, по яке ви прийшли, бажаю вам успіху!
Дрейк:далі у нас Гаррі Поттер! Ну що, гадаю ми пройдемо і його випробування!
Гаррі Поттер:  Привіт!!! А що це ви тут робите в моїй країні?
Учень 1:  Шукаємо ключове слово, яке допоможе нам потрапити на острів дружби.
Гаррі Поттер:  Слово шукаєте? Ну що ж, може я і допоможу вам, але спочатку допоможіть ви мені. Якщо вже ви прямуєте до острова дружби, то скажіть мені, будь ласка, що ж воно таке ДРУЖБА і що про неї думали у давні часи. 
Учень 1:Дружба — цесвяте слово, святепочуття, яке можливетільки на основівзаємоповаги. Справжньою основою для дружби є рівність. В усічасивважалосьвеликоюцінністюмати друга. У скіфівдружбаперевіряласькров'ю і оформлялась спеціальним договором і великою клятвою.
Учень 2:У епохусередньовіччя дружба вважаласьвтіленням благородства й вірності. А для людей епохи романтизму дружба — цеживепочуття, безпосереднєжиттєвепереживання.
Учень 3:Сучасні словники й підручникивизначають дружбу як близькістосунки, щозасновані на взаємнійдопомозі, прив'язаності, спільностіінтересів, смаків, поглядів, життєвихцілей, активнійзацікавленості один в одному.
Учень 4:В епохусередньовіччя дружба вважаласьвтіленням благородства. Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу вищесімейнихстосунків.
Учень 5:Дружба – ушляхетнюєжиття. Вона надзвичайновисокооцінюється в українськійкультурі. Про неї написано бабо художніх творів і складеннопісень.
Гаррі Поттер: Молодці – я бачу, що дружба у вас стоїть на першому місці, тому ви заслужили ще одне ключове слово.
Дрейк: Остання зупинка у снігової королеви.  Давайте доведемо їй що тепло сердець нашої дружби – не можливо охолодити нічим!!! І пам’ятайте якщо ми разом – то вогонь  дружби не згасне ніколи .
Снігова Королева: Доброго Дня, мандрівники. Що вам знадобилось в моєму королівстві?
Учень 3: ми прямуємо до острова Дружби і щоб дістатись мети нам треба знайти останнє  слово.
Снігова Королева: Ви хочете отримати останнє слово і стати справжніми друзями?? Тоді ви маєте виконати одне завдання!Зараз я вам роздам лозові гілочки, і розкажу казку „Батьківський заповіт” і ви зрозумієте для чого вонивам. У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілці у руки і попрохав їх переламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев'язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемочок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте».Отже, щоб зібрати гілочки в оберемок вам потрібно встати в коло і по черзі передати свою гілочку сусіду з права, при цьому говорячи йому комплімент. І почнемо з мене.
Снігова Королева: Ви справжні друзі, і вашу дружбу неможливо зламати. Даю вам останнє ключове слово.
Дрейк: Ми пройшли всі випробування, і отримали ключові слова. Давайте складемо їх в правильному порядку, щоб визволити наших друзів.
   Ключове речення:  «Дружба дорожча за золото».
Учень 3: А зараз давайте виконаємо присягу на вірність своїм друзям.
Присяга
«Я присягаю на вірність своїм друзям. Зобов’язуюсь вірою і правдою служити нашому братству. В радості і горі, в багатстві і бідності, на війні та в мирі, незалежно від відстані та часу обіцяю завжди допомагати своїм друзям-соратникам, підтримувати їх морально, матеріально і духовно. Назавжди присягаю дотримуватись принципів вірності, взаємодопомоги та справжньої дружби».
Ведучий. До слова запрошуємо нашого класного керівника Петра Ярославовича.
(виступ вчителя)

Учень 3.                ПЕРША ВЧИТЕЛЬКА
Як мати до діток,
Як сонце до квіток,
Горнулась до класу вона.
І гарна, і люба,
І мила, і тиха
Учителька перша моя!..
Добріша, ніж фея,
Миліша, ніж мрія,
Світліша від сонця вона!..
У світі єдина,
У серці одна —
Учителька перша моя!..
Ведуча. До слова запрошуємо нашу першу вчительку Сидорчук Наталію Ярославівну.
(виступ першої вчительки)

Учень 4.
Нас з дитинства доглядають,
Свою ласку виявляють,
Перші кроки вчать робити,
Жити дружно, всіх любити.
Поважайте і любіть
Рідних неньку й тата.
Ласку їх і доброту
Треба вам цінувати.
Ви для них, наче скарб,
Про який вони дбають.
День за днем все життя
Бережуть і плекають.
Нас матуся кличе зранку
До пахучого сніданку.
Тато рідний дасть пораду
І навчить казати правду.
Коли сумно, пригорнуся
Я до тата чи матусі.
І без слів нас зрозуміють,
Приголублять, пожаліють.
Ведучий.До слова запрошуємоГорошкевич Г.А.
(виступ батьків)

Ведуча. Отже,  на сьогоднішньому святі ми ухвалили:
1.                Ставитися з повагою до кожного учня, учителя, батька.
2.                Добре навчатися.
3.                Бути чесним.
4.                Висловлювати власну думку і вислуховувати інших.
5.                Допомагати товаришам.
6.                Бути вимогливими до себе та інших.
7.                Цінувати час.
Ведуча. Ви побачили, що наш клас дуже талановитий. У ньому підростають прекрасні актори, талановиті виконавці пісень і різних танців. І ми можемо показати ще багато талантів, але, на жаль, наше свято закінчується. Ми сподіваємось, що нашу традицію святкування Дня народження класу переймуть і інші класи, а ми щиро дякуємо усім гостям, які побували на нашому святі і бажаємо усім втілити свої мрії в реальне життя!

 Література:
1)      Лісненко Т.С. День народження класу // Директор школи. -  №45(189) - 2001. – с.4 - 6
2)      Красоткіна Н. Р. Щоб могли ми гарно жити, треба вчитися дружити // Виховна робота в школі. -  №3(16) - 2006. – с. 12 – 16.
3)      http://www.uroki.net/scenar/ukr_scenar23.htm.
4)         http://bashtanka.pp.net.ua/publ/scenariji_svjat/scenarij_svjato_pershogo_dzvonika/303-1-0-1917.



Мово вкраїнська!..
      Хто любить тебе, той любить 
мою Україну
                                                               В. Сосюра
Літературно – музична композиція до Дня української писемності та мови

Зал прикрашено святковими газетами, присвяченими Дню української писемності, виставкою книжок, плакатами з висловлюваннями видатних людей про мову.

Учитель.
     Потяглись до сонця віти,
     Сіє музику дзвінок.
     Починаймо, любі діти,
     Мови рідної урок.
Безмежний і чарівний світ рідного слова, що вічнозеленою гілкою тягнеться з сивої давнини в прийдешність…
        Відомий український педагог В. Сухомлинський писав: «Тільки той може осягти своїм розумом і серцем красу, велич могутність батьківщини, хто збагнув відтінки і пахощі рідного слова, хто дорожить ним, як честю рідної матері, як колискою, як добрим ім’ям своєї родини. Людина, яка не любить мови рідної, якій нічого не промовляє рідне слово, - це людина без роду і племені». Тому будьмо справжніми синами – патріотами, залюбленими у рідний край.
         Отже, розпочинаємо наше свято « Мово вкраїнська!.. Хто любить тебе, той любить мою Україну», і нехай все, що сьогодні буде сказано, ляже польовими квітами до пам’ятника Вічності України, бо ми – частинка великого народу, великої історії, великої землі…


1-й ведучий.
                             О слово рідне! Шум дерев!
                              Музика зір блакитнооких,
                              Шовковий спів степів широких,
                              Дніпра між ними левій рев…   
2-й ведучий.
                              О слово! Будь мечем моїм!
                               Ні, сонцем стань! Вгорі спинися,
                               Осяй мій край і розлетися
                                Дощами судними над ним.
                                Наш прапор знов, як день новий, розцвів.
                                Внесіте прапор вільної Держави!      
  Вноситься Державний прапор, звучить Гімн України.
3-й ведучий.
9 листопада  відзначаємо День української писемності та мови. Це свято державне. Неспроста цей день святкують саме 9 листопада – за церковним календарем вшановують Преподобного Нестора – літописця, письменника та монаха Києво – Печерської лаври. У цей день в церквах відбувається відправа памяті Преподобного, під час якої співають: « Дивні часи й роки церкви, життя й чесноти давніх отців ти для нас описав і послідовником їх був ти, славний Несторе! Вихваляємо тебе серед отців, співаючи – благословенний Бог отців наших! ».
 Усі історики сходяться на тому, що Нестор був надзвичайно освіченою людиною, добре знав і давньоруські, й іноземні літописи, які читав в оригіналі. Він пішов до Києво – Печерської лаври 17-літнім юнаком, тобто приблизно нашого віку назавжди залишився, щоб стати не тільки монахом – чорноризцем, а й письменником та істориком.
Мудрі вислови Нестора Літописця
·        Ті, що шукають премудрість, - знайдуть.
·        Коли Земля людям – мати, то отець їм – Небо.
·        Книги подібні рікам, що тамують спрагу цілого світу, - це джерела мудрості.
·        Той, хто читає книги, бесідує з Богом та святими мужами. 

4-й ведучий.
« Повість временних літ » є найвизначнішою працею Преподобного Нестора – це літописне зведення – перша у Київській Русі памятка, в якій історія держави показана на широкому тлі світових подій… Всі наступні літописці так і не змогли перевершити Нестора. Тому Преподобного можна по праву вважати батьком не лише української історії, а й словесності.
   У День української писемності та мови стартує Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика. У нашому місті, школі дедалі більше учнів стають його учасниками. Це підтвердження того, що словесність – початок усіх наук. Вона – мов джерело, звідки починається струмок, який ширшає, набирає силу і розливається могутньою рікою духовності.

3-й ведучий.
     Вона одна у нас така –
     Як вірна шабля у Сірка.
      І як надія у Богдана,
     Як віри праведна рука…
      І серця, і небес дістане.
       …………………………
       Без мови в світі нас – нема!
1-й ведучий.
        Далась мені наука непроста.
        Де кажуть мудрі: мова це людина.
        У мови є і серце, і вуста,
         І є імя красиве – Україна.

Дівочий ансамбль виконує пісню « Одна калина » ( слова В. Кіровського, музика Р. Квінти ).
1-й читець.
   О слово рідне! України слава!
   Богдана мудрість і Тараса заповіт.  
   І гул століть, і сьогодення гомін
   В тобі злились, як духу моноліт.
   О слово рідне! Мудре і прадавнє,
   Ти виросло з могутньої землі!
   О слово рідне! Подарунок мами!
   І пісня ніжна, і розрада нам!
2-й читець.
Поезія А. Матвійчика « Ми – українці »
    Про що курличуть в небі
              журавлі,
    Із вирію вертаючись додому?
    Чи не про те, як на
               чужій землі
     Почули мову, змалечку
               знайому.
     Про що вітри шепочуть
               навесні,
     Перелетівши океани
               сині?
    Чи не про ті окрилені
               пісні,
     Що линули удаль від
             України…
     З любовю і журбою
              Наодинці,
      Із невмирущим словом
              Кобзаря,
      Ми, українці, - всюди
              українці,
      Допоки світить нам одна
              зоря!
      Живуть землі співучої
               Сини
      В Америці, Канаді
               й Аргентині.
      Їй сняться рідні села
               і лани,
      І очі мавок незбагненно
              сині.
      Летять роки, як сиві
              журавлі,
      Немов журба, сльоза
              лягла на вії,
      І не дає заснути до зорі
      Щемлива, наче пісня,
              ностальгія…
      Летіть, летіть нестримні
              журавлі,
      Через усі держави
               і кордони,
      Несіть привіт від рідної
               землі
       Усім, хто в неї вірив
               безборонно,
       Усім, хто зміг у серці
                зберегти
        І землю ту, і мову ту
                єдину,
        Хто крізь усі негоди і
                 світи
        В собі проніс любов
                 до України.
Танець « Лелеки »
4-й ведучий.
      Запахнув чебрець з материнського поля,
      Немов нагадати силкується він,
      Що мати дала нам і сонце і долю,
      Дала, не забравши нічого взамін.

2-й ведучий.
       З далеких країв нашу душу тривожну
       До рідної хати птах добрий несе,
       Бо тільки матуся уміє і може
       Порадить, утішить, пробачить усе.
Пісня « Мамина сорочка ».
3-й читець.
        Є звичай хороший у нас в Україні,
        Коли народилась дитина в сімї,
        Садити калину під хатнім віконцем,
        Щоб щастя було у сімї…

4-й читець.
         Зростає дитина, а з нею – й  калина,
         Буяє щорічно вона на весні,
         А мати щаслива їм пісню співає
         Вклоняється рідній землі…

3-й читець.
         Калина червона, звеличена в пісні,
         Це – символ свободи моєї землі,
         Цвіте Україна, а з нею – й калина,
         Переплетені долі у них…

4-й читець.
         Стара вже калина і мати старенька,
         Обоє радіють, що діти зросли,
         Співай, моя мамо, підспівуй, калино,
         Своїм співом за серце бери…
Пісня « При долині кущ калини… »
 3-й ведучий.
Усе минає, а слово залишається. Зникають держави, володарі, раби. На порох розсипаються величні будівлі, вмирають дерева, пересихають річки. Гори перетворюються на купи каміння. Все стає тліном, а написане слово непроминальне. Воно залишається і несе крізь товщу часу голос людської душі. Це одне з найбільших диво нашого світу – диво написаного, надрукованого слова, яке пережило століття й покоління.
5-й читець.
Українське слово!
      Не дай забутися, з якого роду,
      З якого кореня у світі почались.
      Ми ж – діти  українського народу,
      Що маємо співучу мову.
      Не дай же, друже, загубитись слову!
      Не дай зотліти серед нас, живих!
      Хай знову подивляє білий світ
      Найкраще слово, найпалкіше слово!

6-й читець.
Декламування поезії « Хустина »
      Подаруй мені, мамо, хустину
      Із червоними, як мак, бережком.
      Залишаюся в ній, як дитина,
      Як калина під білим сніжком.
  Та хустина мені нагадає,
  Як і ти молодою була.
  І від років вона не линяє,
  Тільки юність твою узяла.

      Посивіло волосся в матусі,
      І у зморшках вже стало чоло,
      А от хустка лишилася й досі,
      І на ній все цвіте, що було.
   Квіточки про любов пам’ятають,
  Як купив ту хустину татусь,
   І як маму любив, вони знають…
  Та заплакана мама чомусь.
      Не цурайтесь хустинок, дівчата,
      Що ж ви носите тільки шапки?
      На хустки Україна багата,
      І цвітуть ще на них бережки.
3-й ведучий.
  Ми знаємо, українська мова століттями добивалася права господині у власній хаті, права бути мовою державною, мовою освіти, науки, культури й державних установ.
  На колегії Міністерства освіти й науки Президент України Віктор Ющенко сказав: « Розвиток української мови в самій Україні не експансія на якусь іншу мову. Українська мова розвивається за рахунок української…, бо ви хочете знищити суверенітет країни, її незалежність – не треба запускати бомбу ядерну чи якусь іншу. В нації треба забрати чотири речі, щоб вона зникла як держава: мову, традиції, історію і національну церкву. І тоді ми будемо під покровом будь – якої нації. Тільки не своєї . Мова – це  те, що нас ідентифікує нас як українців… »
   Ми глибоко розуміємо турботу Президента України про мову як віковічне надбання народу, яке забезпечує життя великої нації, утверджує Україну як державу у світовій спільноті.
4-й ведучий.
  Краса і багатство рідної мови залежить від кожного з нас,  від нашого ставлення до слова, від уміння берегти чистоту живомовної стихії. А на поширенішою вадою українського мовлення нині є засміченість його русизмами кальками словесними покручами.
        На жаль, були
        Були в Україні,
        Ніде правди діти,
        І невірні, і зрадливі,
        Поганії діти.
       « Произошли все науки »
        В танцях і розгулах.
        І чужого не навчились,
        І своє забули.
        І нині в нас є чимало
        Таких безтолкових
       « голохвастових » і « возних »
        І « пронів сєркових ».
        В їх « високих інтелектах »
        Годі й розібратись.
        А за « бакси » вони душу
        Готові продати
        Де ж ви, браття, навчилися
        Такої культури?
        Чи ви справді такі « нові »,
        Чи матір забули?
        Не забувайте, звідки ви і хто ви,
        Чиїх очей лежить на вас печать. 

    7-й читець.
        Ми знаємо, що українська мова століттями добивалася права господині у власній хаті, права бути мовою державною, мовою освіти, науки, культури й державних установ.
        На колегії Міністерства освіти й науки України Президент України           Віктор Ющенко сказав: « Розвиток української мови в самій Україні не експансія на якусь іншу мову. Українська мова розвивається за рахунок української…, бо якщо ви хочете знищити суверенітет країни, її незалежність – не треба запускати ядерну чи якусь іншу. В нації треба забрати чотири речі, щоб вона зникла як держава: мову, традиції, історію і національну церкву. І тоді ми будемо під покровом будь – якої нації. Тільки не своєї. Мова – це те, що нас ідентифікує як українців…»
        Ми глибоко розуміємо турботу Президента України про мову як віковічне надбання народу, яке забезпечує життя великої нації, утверджує Україну як державу у світовій спільноті.

Дівочий ансамбль виконує пісню « Чарівна скрипка »  ( сл. Ю. Рибчинського,
муз. І. Поклада).

2-й ведучий.
         Рідна українська мово! Усім світом ти визнана за одну з наймилозвучніших. Ти тому така мелодійна й неповторна, що ввібрала в себе гомін полів, шум лісів і морів нашої України. Ти переткана й вишита калиною, барвінком, вишневим цвітом. У тобі дзвенить слава запорожців і січових стрільців. З твоїх диво – слів Маруся Чурай склала пісні, які додавали козакам снаги й мужності.
         Тобою, рідна мово, написано невмирущі твори Котляревського і Шевченка, Франка і Карпенка – Карого, Лесі Українки і Коцюбинського, Гончара і Загребельного.  

Танець « Моя Україна » ( виконує група дівчат ).

8-й читець.
         О мово рідна! Як тебе люблю!
         І радість принесеш, і в горі втішиш,
         Щоб процвітала ти, я Бога помолю…
Виконує пісню « Молитва ».
Учитель.
        Збігли хвилини нашої щирої розмови… І хочеться вірити, що наші душі ще раз наповнилися « чистим золотом правди » українського слова, щоб Україна жила і процвітала…     

День рідної мови
МИНУЩЕ ВСЕ, ЛИШ СЛОВО НЕ МИНЕ
Мета: показати учням красу і багатство української мови, викликати бажання вивчати її, збагачувати словниковий запас, розвивати навички виразного читання, виховувати любов до рідної мови.
Вид заняття: позакласний захід.
Обладнання: вислови про українську мову, виставка книг, символи України, українські народні пісні, презентація; ТЗН: комп’ютер, проектор, ноутбук.
«Мова народу – найбільший національний скарб»

                                                                                                             О. Гончар
«Мова наша, мова – мова кольорова»
                                                                                             Ю. Рибчинський


«Ну щоб, здавалося, слова...                       

 Слова та голос – більш нічого..

 А серце б’ється-ожива,,

 Як їх почує!»
                                                                                          Т. Шевченко

Хід свята
Виходять ведучі – хлопчик і дівчинка в українських
Ведучий.                 Добрий день вам,
добрі люди!
Не на день і не на рік,
А на довгий-довгий вік.
Ведуча.                Гостей дорогих
ми вітаємо щиро,
Стрічаємо з
любов’ю і миром,
Ведучий. Доброго дня Вам, шановні друзі! Вітаємо Вас на святі рідної мови! Віримо, що у цій залі зібралися щирі українці, котрим не байдужа рідного слова.
Ведуча. Спробуємо переконати своїх ровесників, що мова – це безцінний дар, який треба шанувати, як батька і матір, родину і Батьківщину.
Ведучий. Ми – українці. Живемо у вільній незалежній державі – Україні. Розмовляємо рідною державною мовою. А мова в нас красива і багата, мелодійна і щира, як і душа нашого народу.
Ведуча. Земля українська стародавня, така ж давня і наша мова. Учні довели, що вік нашої мови – 7 тисяч років. З покоління в покоління, в часи розквіту та падіння передавали нам предки цей скарб. Народ плекав рідну мову у піснях, легендах, переказах і передавав від роду до роду, щоб не загинула.
Ведучий. Для нас рідна мова – це не тільки дорога спадщина, яка об’єднує в собі народну мудрість, вироблену десятками і сотнями поколінь. Це наша гордість, бо все, що створено нею, увійшло в скарбницю загальнолюдської культури.
Учитель:
Шановні діти, гості, сьогодні наша зустріч  присвячена рідній українській мові. Адже 21 лютого – Міжнародний день рідної мови.
21 лютого 1952 р. в Бангладеш влада придушила демонстрацію протесту проти урядової заборони на використання в країні бенгальської мови. Відтоді цей день у Бангладеш став днем полеглих за рідну мову.
У жовтні 1999р. на XXX сесії ЮНЕСКО було запроваджено Міжнародний день рідної мови. З 21 лютого 2000 року цей день відзначають і в Україні.
Мова – це великий дар природи. У світі налічується близько 3 тисячі мов.  У кожного народу вона своя. І серед них – ніби запашна квітка в чудовому букеті – українська мова.
Ведуча.        І йшли віки,
                    були українці,
                    і сотворилося слово українське.
                    І як сталося так,
                    то сказало собі слово
                    по-своєму і благословилося.
                    І прилетіли птиці,
                    І вродилася калина,
                    І було солодко,
                    І було гірко.
                    І стало все називатися:
                    і земля, і матір,
                    і вітчизна по-Вкраїнському.

Звучить пісня Ігоря Білозора «Від Бога наша пісня, наша мова»

Входять хлопчик і дівчинка в українському вбранні. У руках запалені свічки. Мелодія стихає. Читають «Молитву до мови» Катерини Мотрич.
Дівчинка. Мово! Пресвятая Богородице мого народу! З чорнозему, з любистку, м'яти, рясту, євшан - зілля, з роси, з Дніпровської води, від зорі і місяця народжена. Мово! Мудра Берегине, що не давала погаснути земному вогнищу роду нашого і тримала народ на небесному Олімпі волелюбності, слави і гордого Духу.
Хлопчик. Мово! Велична молитва наша у своїй нероздільній трійці, що єси ти і Бог Любов, І Бог Віра, і Бог Надія! Мово, що стояла на чатах коло вівтаря нашого національного храму й не пускала туди злого духа виродження, злого духа скверноти, ганьби. Тож висвячувала душі козацького народу спасенними молитвами і небесним вогнем очищення, святими водами Божого річища, щоб не змалів і не перевівся нарід той. І множила край веселий, святоруський, люд, хрещений талантами, невмирущим вогнем пісень і наповнювала душі Божим сяйвом золотисто-небесним, бо то кольори духовності й Божого знамення.
(Відходять)
Виходять учасники свята.
1-й учень.
Як гул століть, як шум віків,
Як бурі подих – рідна мова.
Вишневих ніжність пелюстків,
Сурма походу світанкова,
Неволі стогін, волі спів,
Життя духовного основа.
2-й учень.
О місячне сяйво і спів солов’я,
Півонії, мальви, жоржини!
Моря бріліантів, це – мова моя,
Це – мова моєї Вкраїни.
3-й учень.
Ти постаєш в ясній обнові,
Як пісня, линеш, рідне слово.
Ти наше диво калинове,
Кохана материнська мово.
4-й учень.
Мово моя українська,
Батьківська, материнська,
Ти у мені із кореня,
Полем мені наговорена,
Дзвоном коси прокована,
В чистій воді смакована.
З хлібом у душу всмоктана,
В поті людськім намокнута,
З кров’ю моєю змішана
І аж до скону залишена
В серці моїм.
Учитель:
Мова – то цілюще джерело, і хто не припаде до нього вустами, той сам всихає від спраги. Століттями наша мова була тією повноводною рікою, яку ми називаємо поезією. Поетична грань живе у слові, і слово немислиме без неї, як не мислима річка без води.                                                                                                             Рідна мово! Запальна, співуча, гнучка, милозвучна, сповнена музики і квіткових пахощів, вона встала з колін, як піднялася наша Україна. До щирої бесіди, до гарної пісні, іскрометного жарту зібрала сюди нас рідна мова.
Епіграфом нашої зустрічі стануть слова:   
Велична, щедра і прекрасна мова!
Така багата, й вічно молода.
Прозора й чиста, як гірська вода.
 Це України мова барвінкова.

Звучить пісня «Рідна мова»
Ведуча.
Сьогодні грають дві команди.
Як справжні патріоти, всі учасники доведуть, що державі потрібні високоінтелектуальні громадяни. Пропонуємо пройти тури.
Розминка «Хто найшвидше вимовить скоромовку»
Для першої команди
                              Бубоніла діду баба:
                            - Ой не дмухай на кульбабу,
                            Бо з кульбаби полетять
                            Сто малих кульбабенят.
Для другої команди
                  Раз розказувала жваво
                  Ґава паві, ґаві пава
                           Пава ґаві, паві ґава.
                           Ґава паві, ґаві пава.
                           Ну ж і парочка цікава.
Ведуча.
Як добре звучить українська мова у прислів’ях та приказках, що виражають мудрість нашого народу.                       
I ЗАВДАННЯ « Продовжіть  прислів’я та приказки»
I команда
1. Вік живи ... (вік учись).
2. Від теплого слова і лід… (розмерзає).
3. Книга вчить, як ... (на світі жить).
4. Хто дбає, той ... (і має).
5. Яка головонька, така й … (розмовонька ).
6. Гостре словечко коле… (сердечко ).
II команда
1. Більше діла – менше …(слів).
2. Слово не горобець, вилетить ... (не впіймаєш).
3. Хто мовчить, той двох … (навчить).
4. Слово – не полова,  а язик … (не помело ).
5. Слово до слова зложиться… (мова ).
6. Добре слово краще за … (гроші ).
II ЗАВДАННЯ В КОНВЕРТІ                                               Розшифруйте вислови                                                                          
Кожна команда отримує конверт із завданням.          
Зашифровані вислови:
1. Слова – це крила ластівки – вона їх не почуває, але злетіти без них не може.
                                          (Ю. Мушкетик)
2. Хай оживає істина одна: людина
починається з добра.
                                     (Л. Забашта)

3.
Бринить - співає наша мова,
    Чарує, тішить і п'янить.
                                                        (Олександр Олесь)
4. Можеш вибирати друзів і дружину, Вибрати не можна тільки Батьківщину.
                                                                                                           (В.
Симоненко)
5-й учень.
Мова – багатство народу, її треба вивчати і берегти, щоб передати цей скарб далі, новим поколінням, бо без мови немає народу. Зникає мова – зникає й народ. Соромно буває за тих людей, які живуть в Україні, а рідної мови не знають.
Учитель.
 Дорогі діти, українську мову, літературу треба добре знати, щоб не було вам так, як оцій дівчині, про яку вам зараз розкажуть.                                              
Гумореска П. Глазового «Гаряча філософія»
Не боялася дівулька
Ні лайки, ні бійки.
Закінчила школу на нещасні «трійки».
Але в мами є знайомий
В університеті.
-Будеш ти на філософськім
вчитись факультеті.
Та, явившись на екзамен,
Ляпнула дівуля,
Що жив колись на Вкраїні
Філософ Каструля.
І сказав екзаменатор,
Вставши із-за столу:
- Я вам радив би вступити
В кулінарну школу.
І закінчила дівулька
Курси кулінарні.
Пече тепер пиріжечки
І оладки гарні.
І на кухні порядкує
Рукою твердою,
І не плутає Каструлю
Зі Сковородою.
Учитель:
Ось і наші учасники справилися із завданням. Зачитайте складені вислови.


III ЗАВДАННЯ
Конкурс «Літературознавча завіса»
Умови конкурсу: прослухавши кілька підказок, розгадайте кого зображено на портреті

Портрет –1. ( Тарас Григорович Шевченко )
«Ця людина завжди служила правді і боролася за щасливе майбутнє свого народу. І зброєю у цій боротьбі поет зробив слово»:
 Возвеличу
Малих отих рабів німих!
Я на сторожі коло їх
Поставлю слово.

Портрет – 2. ( Ліна Костенко )
«На нинішньому поетичному Олімпі України серед інших майстрів слова вже кілька десятиліть живе вона, як " нерозгадане чудо" , " голос народу ". Маючи воістину Божий дар слова, поетеса є ще й взірцем честі, взірцем громадянської мужності»:
Те,що принижує,-- пронизує
Душа образ не забува.
Все, чим образили поета,
акумулюється в слова.
А слово – струм. А слово – зброя.
А віще слово – вічове.

Портрет – 3. ( Володимир Сосюра )
«Любити Батьківщину, любити Україну означає любити і знати рідну мову українську. Без неї немає нас, немає майбутнього»:
Любіть Україну, як серце любіть
Вишневу свою Україну,
Красу її вічно живу і нову,
І мову її солов'їну.
Портрет – 4. (Максим Рильський)
Поет надавав проблемам мови великого значення впродовж усієї творчості. Був надзвичайно вимогливий до мови власних творів, невтомно працював над збагаченням свого поетичного словника.
Він закликав:
Як парость виноградної лози,
Плекайте мову.
Пильно й ненастанно.
Політь бур'ян.
Чистіше від сльози вона хай буде!

Портрет – 5. ( Леся Українка )
«Ся хвора, слабосильна дівчина – трохи чи не єдиний мужчина на всю новочасну соборну Україну» І. Франко.
Слово, чому ти не твердая криниця,
Що серед бою так ясно іскриться?
Чом ти не гострий, безжалісний меч,
Той, що здійма вражі голови з плеч?
Оголошення результатів гри, слово журі. Нагородження команд
6-й учень.
Щира втіхо, рідна мово,
Відеоролик Скрябіна «Україна - Руїна»
7-й учень.
Пишається Париж і Рим

1-й ведучий.
Закінчилось наше свято.
І прощатись нам пора.
Ми бажаємо Вітчизні.
Щастя, миру і добра. (разом)
2-й ведучий.
Любіть свою мову й ніколи
Її не забудьте в житті,
Вона – як зоря пурпурова,
Що сяє з небесних висот,
І там, де звучить рідна мова,
Живе український народ.
1-й ведучий.
Мово рідна! Тобі рости й не в’януть зроду,
Квітнуть у поемах і віршах,
Бо в тобі - великого народу
Ніжна і замріяна душа.
2-й ведучий.
Не замовкай ніколи, рідне слово,
Іскрися жартом, піснею злітай.
Над нами квітни завжди веселково,
Щоб сяяв щастям український край.

1-й ведучий.
Людське безсмертя з роду і до роду
Увись росте корінням родоводу.
І тільки той у кого серце чуле,
Хто знає, береже минуле,
Хто вміє шанувать сучасне, -
Лиш той майбутнє
Вивершить прекрасне.
Пісня «Мова єднання»
Вчитель: Мова – це не просто спосіб спілкування, а щось більш значуще. Мова – це всі глибинні плати духовного життя народу, його історична пам'ять, найцінніші надбання віків, мова – це ще й музика, мелодика, фарби буття, сучасна художня, інтелектуальна і мисленнєва діяльність народу.
Учитель.
Мово! Святий оберіг мого народу. З чорнозему, любистку, м`яти, рясту, євшан-зілля, з роси і дніпровської води, від зорі і місяця народжена. Живи! Квітуй! І хай кожен українець пам`ятає, що ти є найкращий Дар від Бога.


Скоромовки
Бубоніла діду баба:
- Ой не дмухай на кульбабу,
Бо з кульбаби полетять

Сто малих кульбабенят.
Скоромовки
Раз розказувала жваво
Ґава паві, ґаві пава
Пава ґаві, паві ґава.
Ґава паві, ґаві пава.
Ну ж і парочка цікава.

Таблиця результатів гри

Завдання
Назви команд


«Скоромовки»(2б)


«Продовжіть прислів’я та приказки»(6б)


«Розшифруйте вислови»(2+2)




«Літературознавча завіса»
(по 1 балу за правильну відповідь)


Загальний результат




Презентація до свята рідної мови

























«Клуб майбутніх мільйонерів»

Учитель.  нє наше – то лиш наша справа,
Лиш наших рук і совісті, й ума…
10 клас – це прекрасна пора юності. Пора великих відкриттів самого себе. Ваш вік пов'язаний із першими серйозними міркуваннями про життя, яке відкривається для вас новим, чистим, білим аркушем. Що саме ви напишете на ньому? Який слід залишите? Все це залежить від вас.
Чим раніше ви зробите рішучий крок до проектування власної долі, тим швидше визначите ким і яким бажаєте стати.
Сьогодні в «Клубі майбутніх мільйонерів» ми звами послухаємо бізнес-плани, поради, які, можливо, й вам допоможуть досягти поставленої мети. Тож прислухайтеся до них і з усмішкою на вустах рухайтеся до свого щасливого майбуття. Я вірю, ви зумієте здолати усі життєві перешкоди і станете успішними людьми.
Положення про інтелектуальну гру «КЛУБ МАЙБУТНІХ МІЛЬЙОНЕРІВ»




Учасники гри:
1.  Гра проводиться серед команд, що складаються з учнів 10-11 класів.
2.  Команда складається з 4 гравців - учасників спільного проекту
3.  Для участі у грі потрібно: № школи ті ЇЇ адреса
■   ПІБ учасників, контактні данні
■   ПІБ та контактні данні відповідального за команду
■   ПІБ, контактний телефон директора школи
■   Бізнес-ідея, яку буде представляти команда

Правила гри:
Гра базується на інтелектуальній спритності гравців в перспективі таких сфер діяльності як бізнес та економічні відносини і включає наступні завдання:
I.  Представлення бізнес-ідеї міжнародного характеру, що здійснюється в такому порядку:
1. Потреби міжнародного ринку та актуальність ідеї
2. Перелік необхідних ресурсів та кількість залучення фінансів
3. Внутрішня кадрова структура, що включає кількість персоналу та його склад
4.  Майбутні перспективи та реклама Головною метою цього завдання є переконати слухачів у життєздатності свого проекту
Кожен пункт оцінюється окремо за 5ти-бальною шкалою.

II. Кожна команда отримує перелік проблем, що виникнули через деякий час після успішного існування бізнесу і повинна запропонувати шляхи їх вирішення
Яскравість та аргументація відповіді оцінюється за шкалою до 10-ти балів
На обговорення кожного етапу гри команді буде запропоновано 10 хвилин
Команди-суперники мають право задавати по 1 питанню/команда
Кількість балів відповідає актуальності відповіді, аргументації,
послідовності, логіці та культурі мовлення
Перемагає команда, що набирає найбільшу кількість балів.

Виступ- представлення команд





КАФЕ ВІВ'ЯНО!!!
Завітайте у Вів'яно ,
Будем раді вдень і рано !
Вибір страв у нас багатий ,
Кожен гість виходить радий.
Хочеш гарно попоїсти ,-
Можеш знизу собі сісти.
Хочеш романтичний вечір ,-
Другий поверх є доречі.
Стиль кафе є незвичайний
І ваш суп тут буде зайвий.
Колектив наш дуже дружній ,
І працює він потужно.
Кожен день неначе свято ,
Тож заходьте - місьць багато !
III. Рекламна компанія
Кожна команда отримує шляхом жеребкування благодійний захід, який треба підтримати та розрекламувати таким чином, щоб продемонструвати активність, дієздатність, перспективність та надійність команди. Після чого команда отримує зв'язки в певному колі та висвітлення в пресі, що оцінюється за 10-ти-бальною шкалою.
Завдання для рекламної компанії
1.     1 червня – Міжнародний день захисту дітей.
2.     1 жовтня – День людей похилого віку.
3.     1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом.

Оцінка журі за етапи конкурсу
з/п
Назва команди

Завдання



1.
Потреби ринку та актуальність ідеї (5б.)



2.
Перелік необхідних ресурсів та кількість залучених фінансів    (5б.)



3.
Внутрішня кадрова структура та кількість персоналу, його склад   (5б.)



4.
Майбутні перспективи та реклама    (5б.)



5.
Проблема, що виникла через деякий час… (Запропонувати шляхи її вирішення)   (5б.)



6.
Соціальна реклама   (10б.)



Загальна кількість балів




Бізнес-ідеї:    кафе «ВІВЯНО» - директор  -  Стець Оксана;
                       косметична фірма  «Organiccosmetics» - директор  -  Батун Аліна
                       мережа аптек «» - генеральний директор – Кубей Віктор









     


       








Немає коментарів:

Дописати коментар